Захід сонця у найдревнішій пустелі світу, унікальні червоні дюни, сюрреалістичні «Місячні пейзажі», невловимий гепард, рідкісний чорний носоріг – щоб побачити всі ці чудеса, редактор Instyle Катерина Данилова вирушила на тижневе сафарі в Намібії.

На рейс з Франкфурта (в Намібію немає прямих рейсів з Москви) були одні літні німецькі пари. Одна з бабусь щось писала в свій щоденник. Помітивши це, мій супутник пожартував, що вона, мабуть, складає заповіт. Хіба Мало – раптом леви з’їдять? Загалом, весело долетіли.

День перший. Віндхук.
В аеропорту Віндгук, столиці Намібії, нас чекали представники Wilderness Safaris. Оселилися ми в бутік у готелі The Olive Exclusive, у свиті Etosha – він названий на честь головного національного парку країни, до якого нам ще треба дістатися. Стіни кімнати прикрашали фотографії дикої природи, зроблені південноафриканцем Міккі Хойли, який і займався дизайном номерів. Після невеликого відпочинку ми вирішили прогулятися по місту. По сусідству з віллами, відгородженим колючим дротом, стоять височенні офісні будівлі, торговельні центри, а головна прикраса центральної Пост-стріт – скульптура з 33 шматків знаменитого метеорита Gibeon, який 500 тисяч років тому впав на землю в районі міста Гибеона, в 300 км на південь Віндгук. На перетині з сусідньої Індепенденс-авеню багато хороших сувенірних магазинчиків – в одному з них я купила красиві сережки з бірюзи. Але, мабуть, менше всього на світі в країні з найбільшою пустелею в світі очікуєш побачити квітучий сад, як, наприклад, у будівлі Парламенту. Увечері нас чекала вечеря в знаменитому ресторані joe’s Beerhouse. Столик краще бронювати заздалегідь, інакше сюди просто не потрапити. Стейки зі страуса, зебри і антилопи вважаються кращими в місті, їх-то ми і спробували. Мій фаворит – з антилопи, прожарювання medium, що нагадує за смаком ніжну яловичину.

День другий. Захід сонця в пустелі.
Поснідавши на відкритій терасі з видом на пагорби, ми вирушили в аеропорт Eros, де нас вже чекав десятимісний літачок. За годину долетіли до лоджа Little Kulala – але що це був за годину! Літак трясло і бовтало, особливо над горами, і минув деякий час, перш ніж я наважилася глянути в ілюмінатор,- і навіть сфотографувала неймовірні ландшафти під нами. Намібія з висоти нагадує поверхню Марса, то пейзажі з фільму «Прометей». На посадочній смузі посеред пустелі нас чекав гід – рейнджер Ніккі. В лоджі Little Kulala всього 11 будиночків, через прозорі двері яких відкривається нереальний вид на пустелю. При бажанні можна попросити витягнути ліжко на дах і спостерігати звідти за зоряним небом. Ми спробували визначити, що за сузір’я у нас над головою, за допомогою спеціального додатку для iPad, наводячи його на небо, але, на жаль – wifi на даху не виявилося. А ввечері нас возили дивитись захід, тут це обставляється як особливий ритуал – у кожного рейнджера є своє таємне місце, звідки заходить за край пустелі сонце, виглядає особливо дивно. Стаканчик джин – тоніка, який дбайливо змішав Ніккі, додав принади цього священнодейству. По дорозі до кращого оглядової точці нам зустрілися шакал і газель – сафарі почалося!

В Африку гулять!

День третій. Червоні дюни і «мертва долина».
Підйом о 5.15 далася не так легко, як хотілося б, але пропустити схід неможливо! В пустелі він стрімкий – майже миттєві переходи від оранжевого до жовтого, червоного – такого я не бачила ніколи. Далі ми прямуємо до знаменитим червоним дюнах Соссусфлея, вважаються найвищими в світі. Розташовані вони в центральній частині пустелі Наміб (мовою нама це означає «місце, де нічого немає») на території національного парку Наміб Науклюфт. Ніккі пропонує забратися на одну з найкрасивіших, Дюну 45 – саме вона зображена на обкладинках практично всіх путівників по Намібії. Ми роззуваємось, закочує штани, і сміливо починаємо дертися нагору, а через двадцять хвилин вже оглядаємо космічні простори з вершини. Наступний пункт програми – «мертва долина» Deadvlei, найбільше нагадує полотна Дали: в оточенні піщаних дюн, на потрісканою від спеки (а температура тут доходить до 50 градусів) глинистої землі стоять сюрреалістичного виду засохлі дерева з гачкуватими гілками. Хоча зараз тільки 10 ранку, сонце палить нещадно, і ми поспішаємо повернутися в лодж (по дорозі зустрічаються полохливі антилопи і спритні страуси), мріючи про короткому сні під кондиціонером. Вдень я вирішую замовити масаж, майстер приходить зі своїм столом прямо в наш будиночок, і, обвіяна теплим вітром, я засинаю під її руками. На вечір запланована поїздка до каньйону Сесрием, выточенному річкою Цаухаб. Під’їхавши до міжгір’я, ми спочатку навіть не помітили, де ж сам каньйон, але рейнджер відшукав зручну стежку, і ми спустилися вниз метрів на тридцять. В каньйоні є озерця з чистою на вигляд водою, але Ніккі настійно не рекомендує нам купатися з-за можливих інфекцій. Замість цього ми знову вирушаємо дивитися на захід.

День четвертий. Антилопа імпала.
Летимо на маленькому шестимісному літачку з дозаправкою в Свакопмунде, місті на узбережжі Атлантичного океану. Туди приїжджають подивитися на колонії морських котиків. На жаль, у нас не було на це часу. До обіду ми дісталися до Damaraland Camp і заселилися в будиночок на палях. Природа змінилася, стало зеленішою, і температура спала (всього 30 в тіні). На вечірній прогулянці в місцеву село ми в перший раз побачили антилопу імпали з красивими рогами, про що захоплено розповіли за вечерею ( він тут проходить за загальним довгим столом) іншим гостям нашого кемпа.

День п’ятий. Слони.
Знову підйом о п’ятій ранку: нас будить рейнджер, який приніс гарячої води для кави. Темно, хоч в око стрель,- і холодно. Сідаємо в джип, загорнувшись у теплі штани,- і це Африка! Нас чекають п’ять годин поїздки нагадує американські гірки: дороги майже немає, продираємося крізь завали каміння. Ми їдемо до слонам! По дорозі на висохлому руслі річки бачимо їх сліди. І ось ми біля мети: близько 25 слонів зібралися в тіні дерев, і їм немає до нас ніякого діла. На вечір заплановано черговий виїзд, але що може перебити враження від слонів – незрозуміло. Рейнджер Ентоні розповідає про зустрічаються по дорозі отруйних рослинах: мовляв, варто подряпати руку про деякі з них і помацати очі, як осліпнеш. При цьому такі колючки – улюблені ласощі носорогів, і їм, товстошкірим, хоч би хни.

День шостий. Носороги і не тільки.
По дорозі до рідкісного чорного носорогові на ранковому сафарі нам зустрілося п’ять зебр зовсім високо на горі – в черговий раз пораділа тому, що взяла з собою бінокль! Після обіду у нас годинний переліт до останнього лоджа, Ongava Lodge, який розташований на південній межі парку Etosha. Рейнджер Хэннок тут же везе нас в парк Ongava Game Reserve, де кого тільки немає – носороги, жирафи, антилопи…Першим до машини підійшов жираф, уважно подивився на нас і повільно пішов геть. Зебри так і норовили перебігти дорогу перед джипом, а захід на цей раз ми зустрічали в оточенні гну.

День сьомий. Гепард.
З ранку прямуємо в заповідник Etosha і при в’їзді в парк виявляємо пошту, так що мені, нарешті, вдалося зробити те, про що я мріяла зробити з першого дня поїздки: відправити сестрі листівку з Африки. Нам знову скажено не везе: по дорозі ми побачили мирно лежить в тіні гепарда. Наш рейнджер, що виїжджає на сафарі двічі в день, за весь рік зустрічав його лише чотири рази, так що ми щасливчики! Тут не рідкість побачити відірваний хвіст зебри або злітаються на труп гну стерв’ятників. Після минулого дощу тварин не так багато, але нам вдається помітити носорога з малюком, плавно пропливають в траві (як граціозно вони це роблять!), і левиць, ліниво розвалених під кущем.

День восьмий. До побачення, Африка!
Сьогодні повертаємося в Видхук, а звідти вже додому. Наш рейнджер наостанок розповідає. Дорогих гостей завжди пригощає гусеницями мопані (мій супутник дуже шкодує, що зараз, на жаль, не сезон), які особливо гарні з кашею. Про те, як стати рейнджерами і повернутися, ми вже всі дізналися – адже зіткнувшись з цією дикою природою, з нескінченно різної Африкою і її неймовірними людьми, ти захворієш нею назавжди!

Це треба знати
• Росіянам намібійської візу ставлять в аеропорту.
• Кращий час для подорожі – сухий сезон, з травня по жовтень.
• Ніяких щеплень для поїздки робити не треба.
• В Намібії можна розплачуватися південноафриканськими рандами. Заздалегідь приготуйте маленькі купюри для чайових рейнджерам і персоналу лоджей
• Для перельотів літаками малої авіації ваші сумки повинні бути м’якими (ніяких валіз на колесах) і важити не більше 20 кг